koko, tule se pa komplet motiš, PJ pa ima komplet prav...
1. Si že vozil cestno kolo, malo bolj zares in na šarf, z diski ali na navadne bremze, po možnosti na karbonske obroče?
No, naj ti povem, da mehanske BB7 na 140mm rotor primejo konkretno bolj in se kasneje pregrejejo kot dobre navadne cestne zavore s Swissstop BlackPrince gumicami na zelo dober karbonski obroč, kar je precej močneje kot recimo Shimano Ultegra z original gumicami na alu klinčer-ju.
Škoda je izgubljati besede kako pa grabijo recimo hidravlične Ultegra zavore na 160/140 kombinacijo. Na 20% spustih se lahko na sprednjega ustavljaš iz brzine na nulo.
Problem je, če sklepaš to glede na svoj način vožnje, zaviranje, itd. na gorskem kolesu. Pa moraš vedeti, da cestni kolesar s 75kg spada v težko kategorijo!
2. Veš kdaj bi že lahko prva ekipa furala v ProTour-u bajk na diske? Ne? Leta 2011 oz. glede na SRAM-ove štartne težave s SRAM Red diski, bi vozili v 2012 najverjetnje, vendar "osovražena" znamka in SRAM nista bila UCI-ju pripravljena toliko plačati, kot so oni zahtevali.
Kasneje se je pridružil še Trek, nato še par znamk, vendar so bili pritiski, predvsem "italijanov" premočni in par let kasneje niti denar ni bil več v igri, le "merjenje jajc" kdo bo bolje kaj dokazoval.
3. Slike in filmčki poškodb, so bullshit! Z maketo noge so poizkušali ponoviti dve poškodbi, v katerih sta poškodovanca trdila, da ju je poškodoval disk - no, niti z maketo v rokah in diskom na mizi jim ni ratalo ponoviti poškodbe. Filmček, slike in izjave so bile po večini kmalu po tem umaknjene, tu pa tam še kroži kaj.
4. Proti diskom so (ponovno) "italijančki" - kdo so to - predvsem Campa, ki že 4-5 let neuspešno izdeluje in testira disk zavore, vendar so vsake katastrofalne - in oni so eni najbolj ostrih in glasnih, ko se gre za izsiljevanje UCI-ja z neudeležbo na dirkah, itd., če dovolijo diske. Proti so tudi nekateri proizvajalci koles, ki imajo precej težav z zvijanjem okvirjev, ko se gre za velike zaviralne sile pri težjih tekmovalcih. Proti so predvsem slabi spustaši oz. na splošno slabi tehničarji na cestnih kolesih.
Česa se bojijo? Ne, da bodo na mokrih spustih na slabšem. Bojijo se, da bodo tekmovalci kova Peter Sagan in podobni, na suhih spustih z diski delali še večje razlike, kot jih že sedaj. In takšne razlike se v tem rangu tekmovalcev ne pokrije več z lahkoto, niti z dobrim pelotonom ne.
(stranka je eden najboljših spustašev na cestnem kolesu v Sloveniji (amater, cx-ar, itd.), ki veliko vozi s K. Korenom in tudi drugimi profiji in jim na spustu zbeži, čeprav vozi na ziher - je rekel, da so se hecali, da njemu ne bodo pustili imeti bajka na diske, ker bo profije preveč ponižal na spustih

)
5. UCI ima omejitev najnižje dovoljene teže - danes bi kolesa z lahkoto bila precej lažja, kar pomeni, da so tudi bajki na diske lahko oz. so na UCI min.
To pa pomeni, da dobijo uporabniki diskov boljše zaviranje v suhem in mokrem, da vozijo bajke enake skupne teže, wheelseti so pa na diske hitrejši, saj je lahko sam obroč olajšan, več teže je pa pri pesti, kar je pa za kotalje itak bolje.
...and on and on.
Edini minus, ki ga imajo diski je ta, da je menjava wheel-ov malo počasnejša ter da če bo tekmovalec vzel "Mavic" rezervni obroč, ker bo prišlo do takšne situacije, ni nujno, da mu rotor ne bo ribal.
Vse ostalo je le nabijanje pod pritiski ("italijanov").