Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

No pa da še jaz uprašam da samo ne pametujem :D

Torej kupujem novo kolo Am --> Freeride
Kolo bi uporabljal za vzpon + primarno spust (+včasih skoki ) Bugeet do 2000 €
Nekje 160+ hoda spr/zad. Uglavnem me zanima kje se najbolj pozna razlika zad. zrak/vzmet kaj bolje pleza, spust oz. kako se z samo geometrijo teh koles pleza ( feder pod ritjo bolj plava kot zračni amortizer, možen zaklep )?
- Prevoza na vrh ni razen redko BP..
Gledam naprimer
http://www.ctm.sk/model/boxxer/
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes ... ab-reiter2 ( DH geometrija kaj to pomeni za v hrib )
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sw ... usstattung ( zrak )
kakšen scott voltage fr 30/ oz. 20
drugo...
Ok to so večinoma Fr bicikli- bol za spust.
Večinoma osnovna oprema- jo s časom zamenjaš za boljšo oz. detajle že takoj pri novem ( npr. zavore )

Uglavnem rabim kolo s katerim lahko pridem na hrib pa tudi če z malo več muke oz. da navzdol lahko zvozim vse. da prej zmanka mene kot bicikla :mrgreen:

Lp
Uporabniški avatar
mrd
član
Prispevkov: 1612
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a mrd »

Uuu to pa je preskok. Iz trdaka direkt na DH/FR kravo pa še to bi v hrbi poganjal. Optimist? ;)

Za to kar si napisal
fastdown napisal/-a: ... za vzpon + primarno spust (+včasih skoki ) ...
... Prevoza na vrh ni razen redko BP ...

da prej zmanka mene kot bicikla [/size] :mrgreen:
ne potrebuješ DH kolesa. Spodoben AM/Enduro, vključno s skoki, bo čisto zadosti pa še lažje boš prišel na vrh... predvsem bo pa tebe prej zmanjkalo kot kolesa :)
Moj nasvet bi bil, da se raje enkrat zapelji kot gledalec na eno Sloenduro tekmo (letos ostanejo še Tolmin, Ravne na Koroškem, Kamnik in Čelešnk na Blagovico ter Grožnjan na Hrvaškem, več na http://www.sloenduro.com/ v koledarju) in si oglej v živo, da dobiš občutek kaj vse lahko s takšnim kolesom...
Res pa je, da sem pristranski :) Sicer pa tudi DH tekme si lahko ogledaš v živo in oceniš kaj in kako.
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Da se marsikej tko kot se da s Ht-jem.
Sam na tistih tekmah ni glih biciklov za 2000 jurja :D
Največje uprašanje pa mi je zrak/vzmet zadi.( zdi se mi da z vzmetjo zadi nebi nikamor u hrib pršu Slika?)

Bom pa itak pred nakupom probu oboje sam za začetek pa mal teorije :D
Uporabniški avatar
MatevzV
član
Prispevkov: 1451
Pridružen: 04 Maj 2007 13:41
Kraj: Selška dolina - Železniki
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a MatevzV »

Lastna izkušnja, imam Specialized Status 1 2012 modelno leto, letos sem nadgradil prestavni sklop na 9 prestav, imam 12-36 zadaj in spredaj 30 RF zobnik ravno zaradi parih enduro tekem, ki sem se jih udeležil in se še kakšne bom. Stvar je taka da v Cerknem sem naredil dva vzpona ter obupal, sedaj na Enduro Kampelc na Javorniku, sem nekako prigural do konca, veliko sem kolo potiskal v klanec, ker se še sedaj enostavno ne da kaj dosti zgoniti, ker gonim ves čas na moč in tudi geometrija kolesa niti pod razno ne odgovarja vzponim(pribitek minute in pol zaradi zamujenih štartov!), pa tudi teža ne hodi v prid njim, tako da do jeseni bom še zdržal na tem kolesu potem grem v menjavo na enduro verzijo kolesa, rabljenega ali novega, bom še videl od financ kako bo. Tako da če gledaš da imaš dosti vzponov za pogonit kupi glej kar koli enduro 160mm hoda. Freeride kolesa pa nikakor ne, razno če kupiš mojega :mrgreen:

Mojih 5min pa LP
Hit me in the face because I'm bulletproof, and you'll break your arm! MTB Železniki
Without roots and stones is not fun!!!
Na kolesu sem najbolj vesev, sam takrat ko na koncu ostanem cev!!
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Se preveč gunca ker je zadi feder, premajhen geštel, prevelha vila, geometrija za spust, prevelko prestavno razmerje. Kaj ga najbolj "baše" za v hrib

Če pa je zadi zračni amortizer je bolje/lažje za v hrib kot z fedrom?

Pa če gledaš nove jih z 160 hoda praktično ni pod 2jurja vsi so krajše al pa daljše nogi.
Zadnjič spremenil fastdown, dne 16 Jun 2014 13:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
mrd
član
Prispevkov: 1612
Pridružen: 23 Maj 2010 14:33
Kraj: Notranjsko-kraška regija

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a mrd »

Nisem napisal, da se da ampak ne potrebuješ kar pomeni, da je DH/FR preveč za omenjene potrebe.
Vprašal si za nasvet in sem ti ga podal. Matevž je pa samo potrdil. Lahko pa rineš z glavo skozi zid ker misliš, da nekaj veš kar mi ne ;)
Razlika zrak/vzmet je pa bolj v finesah oz. specifiki delovanja in ne "da ne moreš nikamor prit". Predvsem ko se gre za amortizer pa glej zrak zaradi lažje nastavljivosti in tudi učinkovitosti poganjanja.
Mimogrede jaz sem na zadnji tekmi vozil brez težav bajk za 1800 pa nisem ravno peresna kategorija... V rangu od 2000 do 2500 pa dobiš veliko. Na teh tekmah je pa drago kolo prej izjema kot pravilo zato ne ocenjuj na pamet.
fastdown napisal/-a:Da se marsikej tko kot se da s Ht-jem.
Sam na tistih tekmah ni glih biciklov za 2000 jurja :D
Največje uprašanje pa mi je zrak/vzmet zadi.( zdi se mi da z vzmetjo zadi nebi nikamor u hrib pršu Slika?)

Bom pa itak pred nakupom probu oboje sam za začetek pa mal teorije :D
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Se mi je kr zdel da bo FR krava preveč. Torej manj hoda cca. 160 in zadaj zračni amortizer
npr. http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sw ... usstattung ( bi s tem kej lažje lezel v hrib ( 2*10, lažji, zad. zrak, pa bolj Am geometrija )- verjetno ne :D )oz. z še manj hoda http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sl ... 25142_.htm samo to je pa že skoraj premal.
Bo treba mal začet probavat

Še vedno pa bi raje kupil bolj spustaško usmerjen bajk ( geometrija ) ter po potrebi s časom menjal komponente da bi dobil nek Am z bolj hardcore geometrijo. Kar pomoje tud ni neki napačno

Al bo pa treba še mal dnarcov :$$$:
Uporabniški avatar
elektrobum
član
Prispevkov: 519
Pridružen: 09 Apr 2012 09:52
Kraj: Kozjansko

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a elektrobum »

fastdown napisal/-a:cez skoke ne skacm mi je škoda bajka :lol:
pol pa limaš kolesa za jurja pa pol oz. še mal več :)
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

elektrobum napisal/-a:
fastdown napisal/-a:cez skoke ne skacm mi je škoda bajka :lol:
pol pa limaš kolesa za jurja pa pol oz. še mal več :)
No bl mi je škoda sebe :mrgreen:

pa ta Ht temu tud sigurno ni temu namenjen zato bom pa poooooočas tud zamenju :wink:
Vitto1
član
Prispevkov: 950
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Vitto1 »

Fastdown:Ravno v geometriji je trik vsega skupaj, okvir določa za kaj bo kolo dobro... ker tudi če na DH bajk daš enomostovno vilo, 2x10 prestave in zračni amortizer še ne pomeni, da boš z njim prišel povsod. Moj nasvet je kupit bajk z geometrijo za pedaliranje(AM/enduro) in ga eventuelno nadrgradt z robustnejšo opremo.

Na Javorniku sem se zapeljal en spust s kolegovim Reignom X, z vilo in amortizerjem na feder. moram reč, da na flow liniji nisem skoraj nič manj užival kot na svojem Gloryju, seveda dokler teren ni naredil razlike med obemi bajki. Če je na spustu Reignx bil dober približek gloryju, na vzponu to nikakor ne drži, saj se z gloryjem ne da poganjat, medtem ko je ReignX pri poganjanju primerljiv z navadnim Reignom brez zaklepa... tisto malo guncanja je treba vzet v zakup, ampak je za razliko Gloryja, v klanec še vedno vozen. Prednost DH bajka je v hitrosti na spustu in agresivni geometriji ki omogoča bistveno večjo hitrost navzdol...kar pa plačaš ko goniš v klanec :)

In to, da na enduro tekmah ni normalnih bajkov nikakor ne drži... res da je precej novodobnih, ampak dejansko se najde precej tudi 5 let starih koles(Pitchev in starejših Reignov je kar nekaj) kakršna rabljena dobiš za jurja ali še manj €€.
longi
član
Prispevkov: 121
Pridružen: 17 Maj 2007 07:46

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a longi »

Če misliš gont v hrib, si kupi enduro ali AM bike.

Glede cene pa ne vem če si kaj gledal po webu , http://www.extremevital.com/sl/kolesa/a ... 12473.html

Men je takoj tole vn vrgl.
"We appreciate all things done well." - Chris King
Guarana
član
Prispevkov: 305
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Guarana »

http://veb-company.si/izdelek/4221/kolo ... 75-14.html

Če resno misliš kupit novo, nimaš kaj študirat, kontaktiraj Problematiksa (jaz bi vzel tega, če ne bi imel drugje super cene)...

Brez slabe vesti pa lahko kupiš tudi kaj rabljenega, recimo http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k ... w=gt+force
Najnovejši 27,5 palčni enduro bajki so definitivno boljši, vendar če si nov na fuliču, boš tisto razliko zelo težko izkoristil (mogoče se motim, in si bmx ali 4x državni prvak, ki se usede na bajk in brez težav nabije 10 metrski gap, vendar če to nisi moja trditev verjetno drži).

Raje si kupi neko solidno rabljeno zadevo, ostanek denarja pa nameni dobri ff čeladi in čim več bajkpark kartam, da se boš nafural spusta. Naslednji bajk boš pa potem kupil brez spraševanja po tabli, ker boš itak že vedel za kaj se gre.
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Pa da še mal pametujem :mrgreen:

Pa a se teh par mm pri različni geometriji res tolk pozna
npr.


Slika napram tistemu cubetu
Slika

In kakšna je geometrija za pedaliranje oz. kaj pri tistih ni OK ( predolga medosna, prenizka cev za zic, premajhen kot vile.....)?
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
Prispevkov: 3995
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Jabooz »

Vsako in to prav vsako AM kolo, ki ga boš vozil za XC trdakom bo korak naprej.
Tako kot vedno govorimo tukaj, probaj čimveč koles.
Ni univerzalnega odgovora, kaj je najbolje. Le neposredna izkušnja šteje.

Kaj ti je bolj všeč je zelo individualno, samo da spobat ne boš mogel. Hvala bogu, da je z bicikli drugače.

Da ti vrnem tvoje vprašanje z vprašanjem. Katera skuha najboljše vampe?
urqlle
član
Prispevkov: 64
Pridružen: 14 Feb 2010 19:54

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a urqlle »

Če ti podam še mojo izkušnjo; sam vozim Scott-a Voltage Fr(180-180) večinoma za AM vožnjo, že res, da ima kolo dobrih 17kg, vendar brez težav delam 1500višincev/dan, tudi več ni nevem kak problem, pač vzemeš v okvir, da navzgor neboš med najhitrešimi( čče boš šel na kakšno skupno turco), boš pa prišel na svoj račun, ko bo šlo za kak raz...an teren navzdol. Malo je verjetno tudi odvisno, kako si kej s kondicijo ampak glede na to, da si mel xc kolo, ti to nebo nevem kak problem.
Evo mogoč sem ti kej pomagal tud v tej smeri razmišljanja.

lp
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3628
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebe »

Ker voziš dosti okoli Lj, smo nedolgo nazaj vozil Krim 2.0, v rahlo mokrem. Bil sem tam prvič in vse gre s trdakom, tudi skoke.
Če greš v bajk park in vidim kaj voziš in sklepam, koliko si upaš/znaš, ne obstaja noben am/enduro bajk, ki te ne bo dohajal še naslednjih par sezon.

Vedi, da nas večina ne vozi tako dobro, da bi bil bajk slabši od nas - pri skoraj ves je tako, da imamo veliko boljše bajke, kot smo pa sami zmožni.

In ja, ker te geometrije medejo... poglej malo BB height, pa kot vilice in sedežne cevi, reach in stack, itd. Študiraj... odpri si en XC bajk, enga DH-a, enga AM-a in primerjaj te mere, pa ti bo hitro jasno.

140 hoda zate premalo pri prehodu iz navadnega trdaka na takšen bajk, po možnosti 27.5/29 col? Niti pod razno!

FR bajk pri tvojem opisu? Zgrešen nakup!
...live for something or you'll die for nothing!
Guarana
član
Prispevkov: 305
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Guarana »

@fastdown

Glej, obe kolesi sta dobri. Iz geometrije se da kaj sklepati, vendar se vse to sliši kot: malo bolj stabilen na zaviranju, v strmem te malo bolj "meče čez balanco", v kompresiji bolj počepne... vse je stvar nekega občutka in primerjav. Nobeno kolo ničesar ne naredi samo, vse mora naredit pilot, kolo je lahko samo bolj ali manj dovzetno za določeno obnašanje.

Da ti povem mojo izkušnjo. Na stara leta sem kupoval prvega fuliča. Karkoli sem poskusil je bila znanstvena fantastika, vse je letalo in delalo 1000x bolje kot moj trdak. Malo sem primerjal občutke, balo prebral po netu in prišel do zaključka kaj približno potrebujem. S kar nekaj sreče sem kupil točno tisto kar sem si zamislil, rabljeno, za ugoden denar. Začel sem se vozit, veliko bajkparka, malo endurota... in zdelo se mi je vse OK. ko se fuliča navadiš, začne malo bolj letet, izbiraš drugačne linije in po enem letu sem ugotovil, da imam katastrofalno premajhen bajk, ki zadaj nima dovolj progresivnega vzmetenja. Ko sem kupoval nov bajk sem vedel kaj hočem in sem sedaj zaenkrat z bajkom zadovoljen, hitrost moje vožnje se je dvignila in počasi me motijo stvari, ki jih s tastarim bajkom sploh nisem opazil.

Povedat ti hočem, da je po moje za prvi bajk bistveno, da ni predrag, da ga lahko po relativno kratkem času solidno prodaš. Sedaj lahko testiraš kolikor hočeš, vendar ti testi ne bodo dali pravega rezultata, ker se še ne znaš furat s fuličem. Navaditi se moraš občutkov, glavo resetirat na višje hitrosti in nove linije in potem it testirat. Ko to osvojiš, se na testu ne samo čudiš in ni vse waw, ampak opaziš kaj tisti milimetri in stopinje pomenijo.

Glede Cube vs. Radon, Cube ima Pike vilico in 27,5 kolesa, imam oboje in bi kupil še enkrat.

Poglej nekaj rabljenega med 140 in 160 hoda in potem furat, veliko furat.
PrimozR
član
Prispevkov: 6160
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Kot je rekel cebe, še 140 mm ti bo verjetno popolnoma dovolj (presenečen bi bil, česa je zmožen 140 mm bicikel, preden ga 'zmanjka'), od tistih treh v prvem linku bo pa najbolj optimalen Radon. Prva dva sta zgrešena.
Uporabniški avatar
vr
član
Prispevkov: 719
Pridružen: 01 Jun 2009 08:35

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a vr »

Kaj pa tole? Pri YT so mi Capre bolj všeč, ampak tale pade v tvoj cenovni razred (skoraj).
TomažT
član
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a TomažT »

CTM Boxxer je čisti FR bajk, nemogoč za vzpone (teža, geometrija in vzmetenje). Zanimivejši je ta: http://www.ctm.sk/model/full/scroll/. Tudi s ceno. Če ti ta kdaj postane premalo "kolesa", nadgradiš vilo in zadnji amortizer.

Lp, T
smirnoff
član
Prispevkov: 1150
Pridružen: 31 Mar 2004 21:51

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a smirnoff »

Za moje pojme si preveč teoretik izkušenj s takšnim ali drugačnim kolesom pa itak nimaš. Nima smisla da pretirano preverjaš geometrije raznoraznih koles itd. Nič ti ne bo pomagalo vedet kolikšne mere ima posamezni del kolesa če pa nimaš na podlagi nobene konkretne izkušnje presojat.
Raje si kupi preverjeno kolo preverjene znamke. Tako se ziher ne boš uštel. Pomožnosti rabljeno. Za denar 2k€ dobiš odlično kolo.
Če te mika novo kolo od teh znamk ki imajo direktno prodajo je za moje pojme prvak YT oz young talent industries. Kolega ima YT Wicked podoben tistemu ki je objavil uporabnik "vr" samo da je 26".
Kakorkoli se boš odločil tvoja izbira ne bo idealna saj šele s časom ko boš vozil polnovzmeteno kolo boš videl kaj ti zares sede. Zato ne delaj iz muhe slona.
Aja pa še to... zakaj bi se mučil v klanec s FR/DH kolesom če lahko z am/endurom uživaš gor in dol? Če te kdaj pa kdaj zamika bike park ti bo idealno če imaš 16cm hoda. 14cm bi bilo za moje pojme res premalo in bi ti bil bike park že prava muka. Med 14cm in 16cm hoda je ista razlika kot med 16cm in 18cm. Ampak kolo ki ima 14cm hoda bo še vedno po teži enako ali zelo podobno teži kolesa s 16cm hoda (cca 13kg). FR kolesa s 18cm hoda so pa težke 16-18 kilske krave katere ne bodo hotele v klanec.
Lažje kolo je tudi lažje obvladat in tudi ko ne boš imel toliko kondicije te ne bo toliko namučilo ne za gor ne za dol.

Nisem samo teoretik kolesarim že 18 let. Prvotno sem imel "samo" specjalko, dirta in XC kolo nato še DH. Vedno mi je nekaj vmesnega manjkalo in šele zdaj zadnjih par let ko imam AM kolo je moje življenje lepo ( :D ). 90% časa sem na AM kolesu.

Trala-la konec zgodbe. :D
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

cebe napisal/-a:Ker voziš dosti okoli Lj, smo nedolgo nazaj vozil Krim 2.0, v rahlo mokrem. Bil sem tam prvič in vse gre s trdakom, tudi skoke
A bi biu se tolk prijazen da bi se napisal kje je to. :) Mogoce kaksn zemljevid :oops:
Lp
Uporabniški avatar
whatever
član
Prispevkov: 10911
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a whatever »

Poglej na youtube.
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3628
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebe »

fastdown, glede na to, da ne uporabljam "garminov", pač povprašaš pri lokalcih, in če si kolikor toliko dobro "zapisan", ti vsak z veseljem da napotke.
Drugače pa raziskovanje je velik del čara mtb-a. ;)

Pa YT tudi veliko pomaga, kot pravi W...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebelar123
član
Prispevkov: 835
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebelar123 »

Kolesa s katerimi boš pokril vse dvome in strahove in imajo hoda med 150mm in 165mm. Cene so 2000e s popusti ali manj za 2013 letnike.
Lapierre Spicy 327
Slika
Giant reign 1 2013
Slika
Specialized enduro comp 2013
Slika

Z Endurom se da plezat brez vseh problemov, konkretno preizkušeno. Tako da ne dvomim da z ostalima dvema kolesoma tudi. Za dol pa je itak raketa.
He who laughs last didn't get it
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3628
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebe »

Boš moral biti pa preklet srečnež, da boš dobil Endura 2013, novega, ker že 2014 ni več za dobit lih povsod... :)
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
cebelar123
član
Prispevkov: 835
Pridružen: 31 Jul 2007 08:41
Kraj: maribor

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebelar123 »

cebe napisal/-a:Boš moral biti pa preklet srečnež, da boš dobil Endura 2013, novega, ker že 2014 ni več za dobit lih povsod... :)
Zadnja dva sem mislil rabljena.
He who laughs last didn't get it
antonov30
član
Prispevkov: 35
Pridružen: 12 Jul 2013 09:04

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a antonov30 »

fastdown napisal/-a:Se preveč gunca ker je zadi feder, premajhen geštel, prevelha vila, geometrija za spust, prevelko prestavno razmerje. Kaj ga najbolj "baše" za v hrib

Če pa je zadi zračni amortizer je bolje/lažje za v hrib kot z fedrom?

Pa če gledaš nove jih z 160 hoda praktično ni pod 2jurja vsi so krajše al pa daljše nogi.

Zdravo, še moja malenkost. vozim Radon SLide E1, kupil lani novembra bil znižan z 2800 na 2250€. Oprema top, večinoma vozim AM\enduro, dnevno 700 800 v.m. tu pa tam kak vzpon na Roglo (cc 1300 v.m.), skačem jumpe do 0,5 m višine brez problema. Kolo dobr pleže v hrib, navzdol pa še večji užitek. Glede razmerja cene in opreme se vsi ostali proivajalci skrijejo.
bjach88
član
Prispevkov: 71
Pridružen: 19 Apr 2012 20:54

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a bjach88 »

specialized enduro evo!
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Bo počasi čas da se res zamenja "pecikel"

Malo gledam rabljene pa me zanima če ma kdo izkušnje z spodaj naštetimi... in katero velikost gledat/vzet ( za enkrat sem velik 178cm, torej L ali M)

http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k ... 1425453901
Amortizer je verjetno nestandarden tako da menjava za klasičnega ne pride vpoštev, kar je pomojem velik - če kar "crkne".
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k ... 1426142094

http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k ... 1425925494
Oprema zgleda vredu razen vile ( ni servisa ), je pa kolo verjetno custom sestavljeno ?

Oz. kaj se splača vzet...

Lp
fracek
član
Prispevkov: 99
Pridružen: 15 Jan 2008 12:20
Kraj: Edmonton

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fracek »

Nimaš kaj preveč za razmišljat. Od teh treh koles je Slash po mojem daleč najboljše oz. vsestransko kolo. Wish je v resnici slopestyle bajk s precej kompaktno geometrijo, Geniusa bi se pa sam izogibal zaradi a)amortizerja in b)ker je to nek nenavadn bajk, ki ni ne tič ne miš - sam sem parkrat fural sposojenega na turah in me ni prepričal; razen če ti veliko pomeni pedaliranje v breg, ker tam se je precej dobro obnesel za bajk s tolko hoda.
Seveda pa je to samo mojih subjektivnih pet centov ..
Floating
Uporabniški avatar
whatever
član
Prispevkov: 10911
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a whatever »

Wish je za osebe DO 173 cm, ce zelis se kam prit v klanec. Drugace ce si visji, je samo za dol.
Servis za X-Fusion je tudi v Sloveniji in sicer ETAPA, ki je hkrati uvoznik.
romc35
član
Prispevkov: 285
Pridružen: 03 Avg 2008 12:23
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a romc35 »

Jaz mam Slasha 8 pa eno leto mlajsi kt je ta v oglasu in sem full zadovoljen z njim.Gre gor dol pa leti, poskacem vse kar sem prej z sessionom(DH kravo)pa tud v parkih se prav dobr pele.Rutar je celo dh tekme vozu iz Slashom in bil celo na stopnickah.Moj glas gre Slashu ceprav tud un Dartmoor full dobr zgleda ga pa nisem se vozu.Bi lahko Sasa kakega sestavu za testno kolo :lol:

Lp Romc
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3628
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a cebe »

Tistle Slash je bil pred kratkim v Celju v BLšport-u na servisu, se da pozanimat kako in kaj.
Scott je kr neki tale LT, če že, potem navadnega G-a, kar pa je že čisti trail bajk.
Za wish-a je pa najbolje bajkmanijevca poslušat! :)
...live for something or you'll die for nothing!
PrimozR
član
Prispevkov: 6160
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Slasha, brez debate. So e drugi povedali, Geniusa pač ne, če se imaš rad (en razlog si že sam podal), Dartmoor pa ni ravno turrni bicikel, kot je bilo že omenjeno.
Uporabniški avatar
whatever
član
Prispevkov: 10911
Pridružen: 03 Sep 2005 23:36
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a whatever »

Wish definitivno odpade. Moja boljsa polovica ima Wisha za turce, visoka je 173 cm in je na meji. Reach je se ok (5 cm krmila opora), ampak je "seat tube" (se mi zdi!) 35 cm in ima zato 40 cm sedezno oporo, ki je "glih za glih".
Osebno bi vzel Slash-a, ker je novejsi letnik in za 1500 € dobis zraven se potopno oporo.
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Tistile trek je bil cca. 2 leti matran v BP v Kranjski ter kupljen v funu verjetno za 1250eur.... http://www.funsports.si/slash-7-2012.html ...

Je mogoče kdo že vozil oz. vozi radon swoopa 175 http://www.radon-bikes.de/bikes/mountai ... op-175-60/, lahko tudi starejši letnik, kako se kaj odnese na terenu
Glede na opremo je cena res dobra.

Lp
Vitto1
član
Prispevkov: 950
Pridružen: 16 Okt 2012 17:50

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Vitto1 »

Če gledaš bajk za 2 jurja, bi svoj glas dal reignu 2. Lahek, solidno opremljen, sem ga sprobal eno turo, v klanec gre skoraj sam od sebe 8) , navzdol pa leti.. mi ga je blo kar malo žal vrnit lastniku :mrgreen:
Uporabniški avatar
dejanot
član
Prispevkov: 1094
Pridružen: 11 Avg 2009 23:06
Kraj: Cerknica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a dejanot »

!!! Adrenalin is our food, speed is our drug, DOWNHILL is our life,... =) !!!

Prodam: 2x9redni prestavni sistem Sram/Shimano
TomažT
član
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a TomažT »

Za dobra dva jurja imaš tudi kaj takega: http://www.bike-center.si/kolesa/ctm-20 ... t-slo.html
Model višje je opremljen z X1 (X1 za 2600€), model nižje pa z deore (1800€).

Če bi sam kupoval, bi se stegnil do PROja (X1), pa magari 2 mesca samo sendviče žrem na šihtu.
Uporabniški avatar
Snakes
član
Prispevkov: 2708
Pridružen: 26 Nov 2003 20:47
Kraj: tu pa tam

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Snakes »

Fastdown poglej malo za Wildcardi.
Dobra cena, pa verjetno se bos lahko zmenil za kak test na Golovcu da vidis kako je z velikostjo in da vidis kako se pelje.
TomažT
član
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a TomažT »

Kot CTM tudi Wildcard okvirje izdeluje Astro engineering co., iz Tajvana. Kvaliteta ni slaba.
Uporabniški avatar
fastdown
član
Prispevkov: 937
Pridružen: 25 Avg 2013 20:42
Kraj: 46,02983°N / 14,55526°E

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a fastdown »

Malo gledam slasha pa me zanima katero velikost bi rabil pri svojih za enkrat 178cm, 18.5 ali 19.5
Ga ima mogoče kdo iz Lj, da na golovcu zamenjamo za kak krog.

Lp.
Bani
član
Prispevkov: 135
Pridružen: 02 Jul 2011 05:56

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Bani »

fastdown napisal/-a:Malo gledam slasha pa me zanima katero velikost bi rabil pri svojih za enkrat 178cm, 18.5 ali 19.5
Za občutek...sam vozim Remedy 17,5 pri 177cm, pa mi pri daljših turah "postane" premajhen. Za lokalne ture (do 2h) mi pa odgovarja.
Pomoje vzami 18,5 oz. najprej probaj.

lp bani
PrimozR
član
Prispevkov: 6160
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Če se gleda za 2 jurja CTM-ja in Gianta, bi jaz vzel Gianta. Ima nekoliko bolj agresivno geometrijo, tako da je odvisno, kaj ti bolj paše. Giant ima 65° kot vilice, CTM 66,5, ostalo je precej podobno. Ne vem le, kako je CTM-ju na 66,5° in precej krajšo zgornjo cev uspelo dobiti skoraj enako medosno, kot Giantu :)
TomažT
član
Prispevkov: 1552
Pridružen: 12 Sep 2007 14:24

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a TomažT »

Glede objavljene geometrije CTMa sem malo skeptičen. Za enega od dveh, ki si jih lastim, sem prepričan, da geometrija kolesa NI enaka tisti iz kataloga (kolo je AM trdak, letnik 2013?). Ne vem kakšne podatke so uporabili pri tem. Je pa napredek v zadnjih letih precejšen.

Mimogrede, 65° HA pri Giantu - pred kratkim so še DH bajki imeli 64°, pa še vedno se vozijo tudi taki s 66°.. Je kje meja? :)
romc35
član
Prispevkov: 285
Pridružen: 03 Avg 2008 12:23
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a romc35 »

Jaz mam Slasha 18.5" virtual in sem visok 178cm in mi je kot ulit.Sem iz Lj ce zelis ga lahko prides probat.Več pa na PM

lp Romc
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5954
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a problematiks »

Prepolozen kot vilice za povprecnega uporabnika pravzaprav niti ni tako ok. Sicer prinese stabilnost, izgubi se pa okretnost, sploh pri nizjih hitrostih. Ti koti pod 66 stopinj, ki se pojavljajo zadnje case, so predvsem stranski produkt forsiranja enduro stila s strani industrije, ker firme med seboj tekmujejo, katera bo naredila bolj radikalno "mini spust" kolo, ob vsem tem pa pozabljajo, da marsikdo uziva tudi v malo zahtevnejsih vzponih in mu zapase tudi malo navzdol pokvackat in ne samo na polno ga zgat. In v teh primerih ti zelo polozen kot prav zagotovo ne dela nobene usluge.

Marko
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
Prispevkov: 3237
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a MiLi »

s tem se pa čisto strinjam. upam, da se ta trend ne bo nadaljeval in se vse skupaj ustali pri 66+. 65 se občuti, kot bi fural avtobus. pri stabilnosti pa sam ne opazim neke razlike.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
Prispevkov: 3995
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Jabooz »

Ko sem z -2 stopinjami spremenil kot iz 67,5 na 65,5 stopinj je vožnja drastično bolj prijetna (lepše gre čez ovire).
Je pa treba biti bolj agresivno nad balanco, če teren ni strm.

Mogoče je kriva 60 mm fajfa, ampak meni 65,5 sploh ni preveč položno.
PrimozR
član
Prispevkov: 6160
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

TomažT napisal/-a:Glede objavljene geometrije CTMa sem malo skeptičen. Za enega od dveh, ki si jih lastim, sem prepričan, da geometrija kolesa NI enaka tisti iz kataloga (kolo je AM trdak, letnik 2013?). Ne vem kakšne podatke so uporabili pri tem. Je pa napredek v zadnjih letih precejšen.

Mimogrede, 65° HA pri Giantu - pred kratkim so še DH bajki imeli 64°, pa še vedno se vozijo tudi taki s 66°.. Je kje meja? :)
Ma je, saj 65° se sliši kul pa je verjetno tudi kul na hitrih spustih, ampak ravno danes mi je sodelavec rekel, da se pozna, da opleta sprednje kolo. Sicer je Reigna vozil samo testno, ampak ga bo tudi vzel.

Je pa tako, če se podaljša offset (in s tem trail sprednje osi), kot to počne Giant, bi se morda lahko mirno šlo na 65° kot 'standard', ne kot ekstrem. No, Giant že ima Pike z daljšim offsetom (29" krona in 27" noge dajo se mi zdi da 4 mm več offseta).
Jabooz napisal/-a:Ko sem z -2 stopinjami spremenil kot iz 67,5 na 65,5 stopinj je vožnja drastično bolj prijetna (lepše gre čez ovire).
Je pa treba biti bolj agresivno nad balanco, če teren ni strm.

Mogoče je kriva 60 mm fajfa, ampak meni 65,5 sploh ni preveč položno.
Ha, 60 mm :D

Današnji bicikli s 65° krmilci so v veliki meri narejeni za 50 do 30 mm fajfe ;)
To sicer prej še poveča problem opletanja sprednjega kolesa.
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5954
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a problematiks »

PrimozR napisal/-a:Je pa tako, če se podaljša offset (in s tem trail sprednje osi), kot to počne Giant, bi se morda lahko mirno šlo na 65° kot 'standard', ne kot ekstrem. No, Giant že ima Pike z daljšim offsetom (29" krona in 27" noge dajo se mi zdi da 4 mm več offseta).
Ce povecas offset, se trail zmanjsa, ne poveca :wink: Ampak vem, na kaj si ciljal.

Sicer pa je glavni problem pri tem toku razmisljanja ta, da bolj, kot se s kotom vilice spravljas v skrajnosti (na eno ali drugo stran), manj ucinkovito lahko negativne strani tega pokrijes/nevtraliziras z drugimi spremembami geometrije. Primer: kolesu namenis zelo polozen kot vilic. Da skopenziras vecjo medosno razdaljo, skrajsas chainstaye. Kar naenkrat je tezisce kolesarja postavljeno bolj nazaj, kar pomeni probleme pri vzpenjanju, sploh v strme klance, pa se odzivnost prednjega dela je lena in nenatancna, kar je problem pri voznji navzgor po zahtevnejsih terenih. Da do dolocene mere skompenziras pocasno odzivanje prednjega dela, das zato gor se kratko oporo krmila. S tem tezisce postavis se bolj nazaj, kar zadeve se poslabsa v strme klance,...itd. Seveda te iste lastnosti pozitivno vplivajo na dolocene aspekte pri voznji navzdol (vsekakor pa ne na vse), ampak vseeno kolo na ta nacin postaja enodimenzionalno, t.i. one trick pony, kar je za povprecnega uporabnika objektino gledano minus.

Tu je pa se ena stvar, ki se jo vztrajno pozablja (marketinski oddelki imajo s svojim forsiranjem samo dolocenih stvari kar dosti zasluge za to) in ki sem jo v preteklosti tudi ze omenjal: geometrija kolesa niti zdalec ni samo kot vilice, pa recimo se dolzina chainstayev in BB drop. Geometrija kolesa je skupek vseh njenih komponent, ki so med seboj odvisne in vplivajo ena na drugo. Je pa tako, da zahajanje v ekstreme pri katerikoli od komponent geometrije zelo otezi zadeve, ce hoces narediti uravnotezeno kolo.

Marko
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
Prispevkov: 3995
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Jabooz »

PrimozR napisal/-a:ampak ravno danes mi je sodelavec rekel, da se pozna, da opleta sprednje kolo.
to pride, če nimaš dovolj teže nad balanco pri spustu oz. če nemirno (neenakomerno) in nezbrano pedaliraš ko greš gor.
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5954
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a problematiks »

No, samo da ni nič v zvezi z geometrijo :wink:

Marko
Uporabniški avatar
Snakes
član
Prispevkov: 2708
Pridružen: 26 Nov 2003 20:47
Kraj: tu pa tam

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Snakes »

Zadnjic sem peljal kolo na servis in sem dal geometrijo dol s kolesa. Sicer se se nisem kaj veliko vozil, samo se mi zdi da se ful bolje pelje, vsaj na spustih. Priporocam da se jo vzame dol, gre brez povsem ok, ce ne se bolje, servis pa tudi ni tako drag.
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5954
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a problematiks »

Dobra ideja, bo treba probat :)

Marko
hyperskunk
član
Prispevkov: 673
Pridružen: 28 Avg 2010 10:32
Kraj: Lj

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a hyperskunk »

Snakes napisal/-a:Zadnjic sem peljal kolo na servis in sem dal geometrijo dol s kolesa. Sicer se se nisem kaj veliko vozil, samo se mi zdi da se ful bolje pelje, vsaj na spustih. Priporocam da se jo vzame dol, gre brez povsem ok, ce ne se bolje, servis pa tudi ni tako drag.
Top shit! Sam, da se uživa!
Nobody can be exactly like me. Sometimes even I have trouble doing it.-- Tallulah Bankhead
Uporabniški avatar
enej_46
član
Prispevkov: 251
Pridružen: 01 Okt 2013 10:52
Kontakt:

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a enej_46 »

Snakes napisal/-a:Zadnjic sem peljal kolo na servis in sem dal geometrijo dol s kolesa. Sicer se se nisem kaj veliko vozil, samo se mi zdi da se ful bolje pelje, vsaj na spustih. Priporocam da se jo vzame dol, gre brez povsem ok, ce ne se bolje, servis pa tudi ni tako drag.
Sem rabil sekundo... Hahaha
PrimozR
član
Prispevkov: 6160
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Marko ma ena rešitev za pomikanje težišča je, da povečaš kot podsedežne cevi, kar po mojih virih celo izboljša učinkovitost poganjanja (bolj strm kot). V praksi se pokaže problem v tem, da bolj strm kot manj spreminja razdaljo do belance, torej z dviganjem sedeža bicikel manj raste in je težje pokriti različne dimenzije ljudi. Enako s kratko fajfo, enostavno nimaš 'minusa', v katerega lahko krajšaš razdaljo med sedežem in belanco.

Se strinjam z vsem ja, sploh s tem, da je takšen dolg bicikel primeren bolj kot ne samo za nažiganje pri visokih hitrostih. Pa da verjetno zahteva clip pedala, da se lahko držiš dovolj naprej, da dovolj obtežiš sprednjo os :)

Aja, sem pa prejle na biciklu gruntal, če sem prav napisal glede offseta in traila. Se mi je zdelo, da sem kiksnil :)

EDIT: okej, v cifrah. Pri roki imam skripto, ki poračuna določene dele geometrije bicikla in glede na to in na podane mere voznika izračuna masno središče voznika (v sedežem položaju). Je par aproksimacij, tudi tukaj sem za zadnjo os vzel kar chainstay (ker so itak prišle desetinko ali dve manjše mere) ter zaokrožil vse ostale vrednosti, ker je itak pri aproksimacijah že prej računati cifre na 3 decimalke natančno.

Izračun velja za ravnino, na klancu se zadeve spremenijo, ker vse tri točke niso v ravni liniji (težišče voznika je izven linije medosne razdalje). Primerjal sem:
-svojo Meto velikosti L (http://www.comparateur2velo.com/images/ ... team-9.jpg <- se mi zdi da 2009 model, imam 2008, ki naj bi imela enake številke po spominu)
-L Reigna (http://www.giant-bicycles.com/sl-si/bik ... /#geometry - ocenjen BB drop je 10 mm, ker je to nekako običajno za bicikle te klase - medosna je prišla večja za dobre pol cm, lahko tudi iz drugega razloga (spodaj))
-bicikel s 650 mm zgornjo cevjo, 75° podsedežno in 420 mm chainstayom v štirih verzijah, 65°, 65,5°, 66° in 66,5° kotom vilice. Tako na Reignu kot na slednjem biciklu je upoštevana 50 mm fajfa.

Skripta sicer ne deluje pravilno, če so v igri virtualni koti podsedežne cevi. V primeru Mete je podsedežna izmaknjena naprej, kar bicikel efektivno podaljša, medosno sem dobil kar 5 cm krajšo, če se tega izmika ne upošteva. Zato je sprednja os in težišče od dobljenih številk pomaknjeno 5 cm naprej. V primeru Gianta se težišče pomakne še bolj nazaj (realno ima kot sedežne opore se mi zdi da pod 70°, virtualni gre do horizontalne linije z vrhom krmilne cevi, jaz sedež potrebujem višje, ergo je sedež ZA navidezno linijo iz gonilnega ležaja). Za šoferja sem vzel sebe, 190 cm, 91 cm med nogama, 75 kg suh, itd. Najbolj važna je v bistvu mera med nogama in višina, ker to nekako določa višino težišča ter položaj zgornjega dela.

Anywho, cifre. Središče je v gonilnem ležaju, podajam le mere po x osi (za izračun na ravnem so edine pomembne). Izračunane so še razdalje med težiščem in posamezno osjo. Razporeditev teže je ena izmed razdalj ulomljena z medosno razdaljo

Slika

Izkaže se, da nekih hudih razlik v bistvu ni, če se upošteva vse aproksimacije. Pa izkaže se, da kljub dolgi medosni in kratkemu chainstayu 75° kot podsedežne precej pomaga, čeprav ima Giant 73°. Realno je razmerje Gianta še slabše, zaradi prej omenjene bolj položne podsedežne, prav tako pa čez palec prištetih 5 cm k obema razdaljama pri Meti lahko da nekoliko preveč naprej pomaknjeno težišče.

Bi kdo želel primerjati še kak bicikel? Še primerjava na 20° klancu?
Guarana
član
Prispevkov: 305
Pridružen: 12 Jul 2011 21:32

Re: Am --> Freeride Zrak/Vzmet zad.

Odgovor Napisal/-a Guarana »

Zanimiva debata, ponovno pod napačnim naslovom teme :twisted:

Debata o težišču je do neke mere sicer smiselna, vendar se je potrebno zavedati, da je vožnja kolesa dinamični proces, kjer ti statični preračun ne pove veliko, ker v njem ni zajetih pospeškov ki so med vožnjo prisotni.
Drug bistven dejavnik, pri "kaj pomeni geometrija" debati je vzmetenje, ki geometrijo neprestano spreminja.
Kako se bo kolo peljalo in kaj bo komu ustrezalo pa je močno odvisno od tehnike (znanja) kolesarja in kako si kolo nastaviš. Je pa najbrž kar na splošno res, da je daljše kolo lažje peljat hitro (tudi skozi ovinke) s krajšim pa se je lažje zafrkavat. Se pa da tudi z daljšim zafrkavat, le več moči in odločnosti je treba.
Odgovori