Izbira plaščev spredaj&zadaj

Vprašanja, ocene in debate o opremi gorskih kolesarjev
Odgovori
Uporabniški avatar
MiLi
Razdrem vse!
Prispevkov: 3241
Pridružen: 15 Sep 2003 18:32

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a MiLi »

nekaj kar ne otrdi pri nizkih temperaturah. Gripton zmes od Speca se dobro obnese.
If you ain't Mountain Biker, you ain't shit!
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
Prispevkov: 3996
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Jabooz »

Letos furam spredaj 2,6 DHR II, exo+, maxx terra in mislim, da je najboljša guma, ki sem jo fural dosedaj (30let že furam mtb).

Ves čas si želim, da bi dobil v v maxx grip različici, pa jih ni in ni.

Zna pa bit, da bom poskusil še 2,6 ASSEGAI, ampak tudi tukaj ni maxx grip mešanice v EXO.


A je kdo fural SPREDAJ in lahko primerja?
DHR II in ASSEGAI
Uporabniški avatar
Andraž
član
Prispevkov: 729
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Andraž »

Jabooz napisal/-a:Letos furam spredaj 2,6 DHR II, exo+, maxx terra in mislim, da je najboljša guma, ki sem jo fural dosedaj (30let že furam mtb).

Ves čas si želim, da bi dobil v v maxx grip različici, pa jih ni in ni.

Zna pa bit, da bom poskusil še 2,6 ASSEGAI, ampak tudi tukaj ni maxx grip mešanice v EXO.


A je kdo fural SPREDAJ in lahko primerja?
DHR II in ASSEGAI
Ob prehodu na 29" sem šel iz DHR II SuperTacky (27.5 x 2.5) na Assegai 3CT (29 x 2.5) in morm rečt, da lahko samo pohvalim - vsestranska guma, ki ima dober oprijem, je predvidljiva, se počasi nuca. Jst bi ti svetoval da jo poskusiš (je pa res da ene pridejo serijsko krive...moja je bila pa so mi jo brez težav menjali kljub temu da sem jo že precej vozil in sta bila notri črva :mrgreen: ).

Koliko je boljša od DHR II težko rečem, ker definitivno na oprijem vpliva tudi velikost gum....

Nasvet: montiraj samo spredaj.....zadaj ima tudi dual zmes (tatrda) opazno večji kotalni upor kot npr. HighRoller II, 60a. Zadaj edino za parke (brez problema profil zdrži teden Francije + teden Aoste + še vedno jo vozim :D ).
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
Jabooz
Bush Doctor
Prispevkov: 3996
Pridružen: 02 Mar 2005 15:54
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Jabooz »

Krasno, hvala za odgovor.
Že naročam :wink:

Zadaj sem zelo zadovoljen z DHF, dual zmes.
gozdni82
član
Prispevkov: 26
Pridružen: 08 Sep 2019 11:03

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a gozdni82 »

Odličen combo za ture za celo leto in še posebej za kontrolo na mokrih razritih terenih : spredaj maxxis shorty, zadaj zaradi manjšega upora maxxis aggresor , oboje 2.5. V primerjavi z drugimi gumami imam z shortyjem več kontrole predvsem na mehkih strmih terenih in s tem tudi več užitkov pri spustih. Zadaj pa aggresor ker delam tudi precej vzponov po asfaltu kjer ima shorty preveč upora.
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

Moja kombinacija je zadaj DHF 2.5 v DH ali DD izvedbi in z maxx terra zmesjo, spredaj pa bodisi Shorty DH maxx grip ali pa, zadnji dve sezoni, poščipan Assegai DH maxx grip. Assegai zadaj je pa dobesedno pain in the butt... počasen je. Zaenkrat še nisem našel ničesar boljšega od DHF za zadaj, pač za moje potrebe in način vožnje. Nekaj profilov, ki bi mi bili zanimivi, ni na voljo v variantah z ojačanimi stranicami, ali pa so preozki.
Kar se primernosti podlage tiče, so slovenski trejli s svojo raznolikostjo za te plašče skoraj idealni, ne glede na to ali je suho ali mokro, res pa je, da ta kombinacija najbolj izstopa od konkurence v malce bolj svinjskih, kotalečih, drsečih, mokrih in blatnih razmerah, v katerih tudi najraje vozim.
hyperskunk
član
Prispevkov: 683
Pridružen: 28 Avg 2010 10:32
Kraj: Lj

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a hyperskunk »

Crosswind napisal/-a:
hyperskunk napisal/-a:Sicer bi tole pasalo bolj pod zgodovino ter optimizem :) ...iščem plašč 26 col, širine do recimo 2.1(50)...za spredaj, bolj profiliran, za mehke terene, pa da ni čisti plastikfantastik. Kaka ideja? thx
Hutchinson Toro? Čeprav je deklarirana kot 2.15, je precej ožja kot kakšna druga 2.1.
Končno dobil Torota...dejansko čist spodoben plašč za 20 eur...v blatu, mokrih kamnih, koreninah kr lepo grize...sicer stene delujejo bolj papirnate, sam za ta dnar je to to...thx za idejo
Nobody can be exactly like me. Sometimes even I have trouble doing it.-- Tallulah Bankhead
T-Man
član
Prispevkov: 78
Pridružen: 07 Jul 2011 09:14

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a T-Man »

Kako bi se zadaj obnesla DHR II EXO TR 3C Maxx Terra? Vem, da bi bila boljša v DC verziji, pa vseeno, je kdo vozil?
Zdaj jo vozim spredaj, brez pripomb, gre pa čez zimo gor Shorty in bi DHR dal zadaj.
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

DHR itak pomeni DH _REAR_, torej v osnovi dobro. V primerjavi z DC bo pa oprijema več, skuril jo boš pa prej. Čeprav se kolegom DHR 2 3C zadaj obnese vrhunsko, so jim zdržale praktično celo poletno sezono. Ampak za pozimi je jaz ne bi montiral, ker bo spokala, 3C rata trda (ta mehek del gume), an HR2 sem recimo preteklo zimo potrgal vse stranske čepe, govorimo pa o pol leta stari gumi.
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

T-Man napisal/-a:Kako bi se zadaj obnesla DHR II EXO TR 3C Maxx Terra? Vem, da bi bila boljša v DC verziji, pa vseeno, je kdo vozil?
Zdaj jo vozim spredaj, brez pripomb, gre pa čez zimo gor Shorty in bi DHR dal zadaj.

Zadaj vedno vozim maxx terra DHF pozimi in poleti. Spredaj pa.maxx grip Shorty ali Assegai.
Ja, zmes pozimi otrdi, bohpomagaj, ampak ni tako grozno da se ne bi dalo vozit enakih stvari kot poleti. Z malo prilagojenim filingom. Bolj kot na trenje se takrat zanašam na profill. Itak pa je večino časa pozimi bodisi znrznjeno ali pa mehko.
Black chili in Gripton baje ohranita več prožnosti, nisem ju pa nikoli "posvojil" in ostajam pri tistem, kar dobro funkcionira.

Potrgani stranski čepki in razpokana tekalna plast pa je normalna stvar obrabe in najbrž nima veze z mrazom. Moji zadnji plašči izgubijo stranske čepke v dveh mesecih, prednji pa v treh ali štirih, pa naj bo zima ali poletje.
T-Man
član
Prispevkov: 78
Pridružen: 07 Jul 2011 09:14

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a T-Man »

aanderle napisal/-a: ...Black chili..
Ja, blackchili-ja vozim zdaj zadaj (conti TrailKing) in je res ok. Ga je pa precej pobralo in je zrel za menjavo. Zanimivo, da mi iste gume v 26" verziji pod istimi pogoji ni pobralo skoraj nič.
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

aanderle napisal/-a:
T-Man napisal/-a:Kako bi se zadaj obnesla DHR II EXO TR 3C Maxx Terra? Vem, da bi bila boljša v DC verziji, pa vseeno, je kdo vozil?
Zdaj jo vozim spredaj, brez pripomb, gre pa čez zimo gor Shorty in bi DHR dal zadaj.

Zadaj vedno vozim maxx terra DHF pozimi in poleti. Spredaj pa.maxx grip Shorty ali Assegai.
Ja, zmes pozimi otrdi, bohpomagaj, ampak ni tako grozno da se ne bi dalo vozit enakih stvari kot poleti. Z malo prilagojenim filingom. Bolj kot na trenje se takrat zanašam na profill. Itak pa je večino časa pozimi bodisi znrznjeno ali pa mehko.
Black chili in Gripton baje ohranita več prožnosti, nisem ju pa nikoli "posvojil" in ostajam pri tistem, kar dobro funkcionira.

Potrgani stranski čepki in razpokana tekalna plast pa je normalna stvar obrabe in najbrž nima veze z mrazom. Moji zadnji plašči izgubijo stranske čepke v dveh mesecih, prednji pa v treh ali štirih, pa naj bo zima ali poletje.
Ne gre se za oprijem, gre se izključno za trganje čepov. In ne, ni stvar normalne obrabe, ker je na pol leta stari gumi januarja in februarja odpadlo pol čepov, prej pa nič. Mehka plast gume otrdi in poči namesto da bi se upognila, čep je načet, nato se pa odtrga. Letos bom vozil Assegaia DC tudi spredaj za čez zimo. Lahko pa reskiram tistih 50 €, da pokažem, da se res strga zaradi mraza. Trenutno je namreč še popolnoma lep.
Uporabniški avatar
Andraž
član
Prispevkov: 729
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Andraž »

Tudi sam lahko potrdim, da mraz izredno pospeši trganje čepov na 3CT ali pa na SuperTacky. Obe zmesi v mrazu konkretno otrdita.....Maxxis še nima primerne zmesi, ki bi bila dokaj mehka tudi v nizkih temperaturah.
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3652
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a cebe »

Na S. Hillbilly GRID Gripton nisem opazil nobene razlike pri obrabi/trganju v mrzlem napram pomladi/jeseni...
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
LOV2XLR8
smooth cat
Prispevkov: 6226
Pridružen: 24 Jul 2004 00:57
Kraj: NowHere

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a LOV2XLR8 »

Ključen podatek pri primerjavah otrdelosti posamezne zmesi in "razlike pri vožnji/obrabi/gripu" je tudi podlaga oz. teren. Pod gozdno mejo in na mehkejših, zemljatih terenih je npr. razlika konkretno manjša kot pri vožnji pretežno po skalah ali podobno gladki podlagi z manj oprijema, kjer pride do izraza tudi trenje oz. v primeru otrdelosti, odsotnost le-tega.
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Pa pomojem tudi stil oz. tip vožnje. Hitrejša vožnja z več flat ovinki, kjer obremeniš stranske čepe, bo le-te jasno prej potrgala kot pa bolj počasna vožnja, bolj tehnična z manj nagibanja kolesa. Sredinski čepi so namreč manj potrgani, deloma zaradi obremenitve, deloma pa tudi zaradi trše mešanice gume, ki očitno manj otrdi.
Uporabniški avatar
Lojzepopndekl
član
Prispevkov: 589
Pridružen: 21 Okt 2007 18:40
Kraj: Mjaw York

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Lojzepopndekl »

Naš mulc se je navdušil nad mojim 11 let starim trance x (26 col) ki ga ne vozim več. Razmišljam da bi mu kupil gume za zimo. Obročniki na trance so crosmax ST dimenzije 559x19c. Vem da nebi bilo idealno, ampak a bi bilo kaj narobe če bi na tako ozko feltno montiral širino 2,4. V mislih imam Continental der baron 2,4 ki so v resnici širine nekje 2,25.
Sej ni treba da j' mau, glavn da j' dobr!
Uporabniški avatar
LOV2XLR8
smooth cat
Prispevkov: 6226
Pridružen: 24 Jul 2004 00:57
Kraj: NowHere

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a LOV2XLR8 »

Kot si omenil, bo šlo, ampak ne bo idealno. Tubeless lahko hitreje burpa, ker felge nimajo bead hooka.

Mimogrede, Der Baron je DH v 2.5, (Der) Baron Projekt pa v 2.4.

Eno Der Baron 2.5 imam še doma novo, če te zanima, pošlji PM.
Uporabniški avatar
flat4
član
Prispevkov: 48
Pridružen: 06 Okt 2009 08:21

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a flat4 »

Na hardtailu zadaj imam gumo Maxxis z EXO+ zaščito. Sprva se mi je zdela neprebojna, ko sem se navadil na kolo pa sem jo hitro nekjakrat fajn preluknjal, tako da zdaj vozim z zračnico. Defektov je še vedno kar nekaj.
Bi bilo smiselno izbrati gumo z več zaščite (npr. Maxxis DD ali DH)?
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3652
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a cebe »

...ali zaščito za v plašč.
...live for something or you'll die for nothing!
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5977
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a problematiks »

Resno vprašanje... Na kakšen način naj bi te penaste zaščite, ki so znotraj plašča, varovale pred prerezanimi stranskimi stenami in luknjami na tekalni površini? Pri kačjih pikih zagotovo pomaga.

Marko
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Težko. Predvidevam, da se meni insert zato obnese tako dobro, ker sem zračnice in gume luknjal praktično izključno na princip kačjega pika, ostalo pa praktično ne. Za situacijo, ki jo opisuješ ti, bo verjetno res rešitev samo DH casing.
Uporabniški avatar
flat4
član
Prispevkov: 48
Pridružen: 06 Okt 2009 08:21

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a flat4 »

Obe vrsti se mi dogajata, kačji piki in posamezne luknje. Hvala za nasvete.
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3652
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a cebe »

Moj komentar je bil predvsem na podlagi Pipijevega opisovanja svojih izkušenj.
Sam, odkar vozim od 2016 Huck-a v plaščih, razen enega spučenega ventilčka, še nisem imel defekta, pa ne vozim ravno nežnih trejlov. Ko vozim... :D
...live for something or you'll die for nothing!
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

Notranje zaščite ne naredijo ničesar za preprečitev zunanje poškodbe plašča. EXO ali EXO plus je zagotovo premalo za konkretno vožnjo bo skalnatem terenu. Meni tovrstni plašč ne zdrži en teden. Kar se zadnjega plašča tiče, sem miren samo če vozim DH in DD pogojno, čeprav sem mu tudi ravno zadnjič na krvavcu pridelal tako veliko luknjo direktno na vrhu, da je potem noben črv ni več popravil. Sem se pa, zahvaljujoč insertu (barbieri anaconda), lahko po karbonskem obroču počasi pripeljal do avta. Skozi EXO plus (ki sem ga lani spomladi zaradi nedobavljivosti DH moral kupiti) sem pa naredil šest lukenj, na koncu pa vanj fasal kratek košček lesa - veje, ki je šel na na vrhu noter in pri strani ven.
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

Pomojem je precej odvisno tudi od načina ter jasno tudi od lokacije vožnje, čeprav med nama lokacija ne bi smela biti pretirano različna.

Meni je na Muciju na vlaki (po vzponu) uspelo pridelati luknjo skozi tekalno površino (z insertom) na zjebanem DD-ju, je bil pa to edini Krvavec (okej, poleg državca), ko nisem imel EXO gum spredaj in zadaj. Pa mi sicer vedno funkcionira. EXO-te sem defektiral, s kačjim pikom, pred inserti nekako enkrat na leto. Zdaj z insertom zadaj je pa mir.

Na 2,5WT gumi vozim 1,5 bara spredaj in zadaj, kilaža je pa ~75 brez opreme.
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

Se popolnoma strinjam. Vsak zase najde svoj sweet spot, ki mu špila. Jaz sem miren ko se mi vrti DH ali DD spredaj in zadaj, insert zadaj na 2.0 bara zadaj in 1.8 spredaj da mojh 148 kil (skupaj s karakterjem) ne pride do živega gumi in karbonu ki mi je dvakrat do sedaj razpadel ravno v takšnih okoliščinah - Prvič brez inserta na primorskih skalah , drugič pa z insertom a z malce premalo zraka na koroških koreninah.
Zdaj željno čakam novega Shortyja, pa pravijo, da se ga bo dalo dobiti morda šele v jeseni ali naslednje leto. Ima kdo kak info glede tega?
Uporabniški avatar
cebe
član
Prispevkov: 3652
Pridružen: 23 Sep 2010 19:28
Kraj: ZaBajto, Prebold
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a cebe »

aanderle napisal/-a: 01 Apr 2021 21:40 da mojh 148 kil
Res zadn cajt, da se vidmo!!! Konkretno si ojačal!! :D
...live for something or you'll die for nothing!
Uporabniški avatar
flat4
član
Prispevkov: 48
Pridružen: 06 Okt 2009 08:21

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a flat4 »

Sem nabavil DD in (po nasvetu prodajalca) povečal pritisk z 1,6 na 2,0. Če to ne bo dovolj, dodam še insert... se pa rabim kar navadit na povečan pritisk, 1,6 mi je optimum glede trakcije, oprijema v ovinkih in blaženja podlage ...
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

flat4 napisal/-a: 02 Apr 2021 09:10 Sem nabavil DD in (po nasvetu prodajalca) povečal pritisk z 1,6 na 2,0. Če to ne bo dovolj, dodam še insert... se pa rabim kar navadit na povečan pritisk, 1,6 mi je optimum glede trakcije, oprijema v ovinkih in blaženja podlage ...
Si boš že našel svoj optimum. Dejstvo pa je da je za vsake razmere vsako podlago optimum drugačen. V dežju in spolzkem ko so tudi hitrosti včasih nižje, si zadnje kolo spustim za 10 do 20% z običajnih 2 bar. Enako naredim tudi na res strmih a počasnih trejlih, ko je bolj na glavo, polno šodra in skal in sem non stop na zavorah. (Prednje vedno vozim med 1.5 in 1.8)

Če grem pa s takim tlakom na kaj bolj odprtega in hitrega sem pa bodisi hitro poškropljen z mlekom, ker mi bodisi bočnica "burpne", brez inserta pa je na udaru tudi obroč. Tudi oprijem v ovinkih je odvisen od kombinacije podlage, pritiska na podlago, zmesi gume plašča, dezena plašča, sestave plašča in tlaka v plašču. Pri visokih hitrostih je na suhem oprijem s prenizkim tlakom seveda precej slabši, ravno tako kot je precej zahtevno voziti s tremi bari po blatu in mokrih koreninah, v blatu in snegu.

Sam že nekaj časa sanjam o drugem wheelsetu, da bi res lahko optimiral podvozje za skrajne pogoje, a zaenkrat vztrajam na izziv vsakokratnega prilagajanja na dotične razmere in treninga. Skozi leta sem si našel najboljše plašče za moje potrebe in vedno vozim na enakih, potem pa jim samo prilagajam tlak načinu vožnje in podlagi. Kot vsi. In se za filing zelo veliko vozim v blatu, dežju in mokrem. Kot (ne čisto) vsi.

Včeraj je bilo pri nas na konjščici še suho in zbito, z oprijemom za visoke hitrosti. Danes in v naslednjh dneh bo pa v snegu in blatu tam dol drugačen pristop z istim materialom. In veliko večjim veseljem.
Uporabniški avatar
flat4
član
Prispevkov: 48
Pridružen: 06 Okt 2009 08:21

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a flat4 »

...sem napredoval v smislu, da bolj redno z manometrom preverjam tlake, ne samo približno z roko;)
aanderle
član
Prispevkov: 148
Pridružen: 26 Mar 2003 10:52
Kraj: Tržič
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a aanderle »

flat4 napisal/-a: 13 Maj 2021 14:32 ...sem napredoval v smislu, da bolj redno z manometrom preverjam tlake, ne samo približno z roko;)
aja, to je upgrade? :D Zase vem, da v vrednostih izraženo, vozim zadaj 2.0 in spredaj 1.8 bar v izhodiščnih pogojih. Suho, dober grip normalna obremenitev kolesa in visoka hitrost. Oba kolesa sta podložena z inserti.

Ko stvari postanejo zanimivejše, se cca 1.7 bara preseli nazaj, spredaj pa imamo 1.5 bara. Okvirno. Včasih tudi občutno manj. V resnici ne vem, ker nikoli ne pomerim tlaka in mi cifre ne pomenijo nič. Občutek v prstih in dlani, pa mi ob pogledu na trail, vreme, svoje počutje, opremo, družbo in še marsikaj, da natančen feedback, kako se bo kolo optimalno odzivalo v neskončni plejadi različnih zahtev pogojev. Zame je vse samo filing, in nič eksaktnega. Enako tudi na splošno v življenju, tako sem pač zvezan in na ta način vse teče (in drži) tako kot mora. Vsak pač po svoje.

Zato sem se nasmejal nedavni novici o ventilčkih z vgrajenim BT senzorjem za tlak, ki ga potem preverjaš preko appa na telefonu. To je za moje pojme za crknit smešno. Sploh merjenje na 2 ali 3 decimalki natančno. Za nekoga drugega pa biznis in za tretjega uporaben (?) gadget.
Uporabniški avatar
zokinjo
član
Prispevkov: 1216
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a zokinjo »

Jaz sem se navadil, da stvar najprej stestiram, ko ugotovim, kateri sweet spot mi ustreza, izmerim in si zapomnim. Naslednjic, ko pumpam gumo, ni vec prav veliko za testirat in razmisljat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
Uporabniški avatar
havli
član
Prispevkov: 706
Pridružen: 30 Jul 2004 07:04
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a havli »

Meni se tudi zdi, da je manometer čisto uporabna zadeva. Sploh, če večkrat menjaš gume. Ni na vseh kar enak pritisk tisti, ki najboljše deluje - trdota zmesi, stena... Ko ugotoviš, pa res lahko samo na prste.


Lpt
PrimozR
član
Prispevkov: 6194
Pridružen: 22 Nov 2006 15:27
Kraj: Radovljica

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a PrimozR »

aanderle napisal/-a: 04 Jun 2021 12:19
flat4 napisal/-a: 13 Maj 2021 14:32 ...sem napredoval v smislu, da bolj redno z manometrom preverjam tlake, ne samo približno z roko;)
aja, to je upgrade? :D Zase vem, da v vrednostih izraženo, vozim zadaj 2.0 in spredaj 1.8 bar v izhodiščnih pogojih. Suho, dober grip normalna obremenitev kolesa in visoka hitrost. Oba kolesa sta podložena z inserti.

Ko stvari postanejo zanimivejše, se cca 1.7 bara preseli nazaj, spredaj pa imamo 1.5 bara. Okvirno. Včasih tudi občutno manj. V resnici ne vem, ker nikoli ne pomerim tlaka in mi cifre ne pomenijo nič. Občutek v prstih in dlani, pa mi ob pogledu na trail, vreme, svoje počutje, opremo, družbo in še marsikaj, da natančen feedback, kako se bo kolo optimalno odzivalo v neskončni plejadi različnih zahtev pogojev. Zame je vse samo filing, in nič eksaktnega. Enako tudi na splošno v življenju, tako sem pač zvezan in na ta način vse teče (in drži) tako kot mora. Vsak pač po svoje.

Zato sem se nasmejal nedavni novici o ventilčkih z vgrajenim BT senzorjem za tlak, ki ga potem preverjaš preko appa na telefonu. To je za moje pojme za crknit smešno. Sploh merjenje na 2 ali 3 decimalki natančno. Za nekoga drugega pa biznis in za tretjega uporaben (?) gadget.
Vse lepo in prav, ampak težava je, da filing laže. Močno.

Pa močno upam, da si si tele tlake zares izmislil. Jaz vozim, izmerjeno (Schwalbe digitalni merilec tlaka) in pred vsako furo nastavljenih 1,5 bara spredaj in zadaj na 30 mm DT obročih in na WT 2,5 Maxxis EXO gumah (Assegai in/ali Aggressor), Nukeproof ARD insert zadaj. Testiram ne kaj veliko, ker se mi zdi, da je dovolj nizko (ne opažam neke nestabilnosti v ovinkih), obenem pa nimam težav z defekti. 2 bara se mi za moderne široke gume zdi ogromno, toliko sem vozil na 2,3 Maxxisih na 22,5 mm obročih.
Fleko
član
Prispevkov: 158
Pridružen: 23 Avg 2019 08:48

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Fleko »

Pomembna je tudi teža rajderja, verjetno je nekaj razlike, če je na kolesu 55kg ali 95kg =)

Jaz z opremo 92kg imam 30mm širine obročev spredaj 2.5 minion Exo - 1.3-1.6bara, zadaj pa 2.4 HR2 pa nekje 1.5-1.8, to je za spust.
Na trdaku občasno, ko je res razmočeno in ni gripa (blato, korenine), spustim zadaj tudi na 1.0bar in na vrhu dvignem.

Na nobenem kolesu nimam insertov, do sedaj samo enkrat snake bite na tubeless.
Uporabniški avatar
zokinjo
član
Prispevkov: 1216
Pridružen: 30 Jul 2006 18:07
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a zokinjo »

Pomembno je tudi , ali imas notri zracnico, ali furas tubeless...
moj arsenal: http://www.simonpuklphoto.com/specs
Vse prodam
problematiks
KontraRevolucionar
Prispevkov: 5977
Pridružen: 23 Feb 2002 17:17

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a problematiks »

In kako ter po kakšnem terenu voziš tudi :)

Te polemike glede "pravega" pritiska v gumah so brez vseh parametrov zato dokaj neuporabne.

Marko
Uporabniški avatar
Andraž
član
Prispevkov: 729
Pridružen: 10 Maj 2009 20:33

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a Andraž »

Pravega pritiska ni oz. ga je treba prilagajat na velik dejavnikov....dejstvo pa je da s tipanjem gume ne boš dobil ponovljivosti in da za dobro nastavitev vzmetenja moraš met tudi konstanten tlak v gumah.

Jaz gume napumpam na najnižji tlak, kjer še nimam problemov z defekti ali zvijanjem - pri meni je to cca 22 psi spredaj in 24 psi zadaj, v zadnem obdobju poskušam zadaj malo višji tlak (25 psi), zaradi povečanega števila defektov. V mokrem spustim 1-2 psi izjemoma spredaj več. Glede na teren pa prilagajam high/low speed compression na vilici, zadaj običajno nič (imam samo rebound).

Vozim pa tubeless, 29", 30 mm notranja širina obroča, spredi Assegai EXO 2.5'', zadaj DH34 bikepark 2.4'' oboje brez insertov, ker se mi ne obnesejo - tut z njimi rabm flike in črve zadi - pogrešam 27,5'' dvostensko 60a Maxxisko, ki je služila vedno brez težav :mrgreen:
Enduro boys crew.
Uporabniški avatar
dumr666
član
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Feb 2016 12:24
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a dumr666 »

WTB tough, edine gume ki jih ne luknjam :mrgreen:
Robots will steal your jobs. But that's OK
Uporabniški avatar
trunto
član
Prispevkov: 258
Pridružen: 14 Jun 2016 19:59

Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a trunto »

Vprašanje:

Sedaj imam na kolesu 2.2 gume.
Spredi Schwalbe Rocket Ron, odzadi Bontrager XR1.
Plašči so super hitri, vendar je že nov profil precej blag (pač XC gume), sedaj ko so se pa malce zlizale, pa driftam bolje kot M trojka.
Rad bi prešaltal na nekaj bolj agresivnega, pa ne vem kaj bi.
Mogoče bi tudi rad poizkusil s širšimi gumami, tja do 2.4 max.

Če kaj prav vem, je za 22,5mm notranje širine obroča priporočeno iti do 2.3 širine plašča, tako da 2.4 odpade ali kako?

Vozim več ali manj gozdne poti okoli Ljubljane, Golovec trejli, Polhograjci in podobno, XC pa to.
Predvsem po suhem, ne maram pacanja po blatu.

Zadnje čase se vse večkrat spustim po Golovec Trailsih in tam ful pogrešam boljši oprijem.
Ne bi pa rad da so ful ful počasne ko brcam v klanec (rolling resistance pa to).

Trenutno razmišljam o Hans Dampf 2.35 spredi/zadi.
Je to too much?

Morebiti malo “hitrejša” opcija Forekaster 2.35 spredi in Crossmark II 2.25 odzadaj?


Sent from my iPad using Tapatalk
poldy.nowax
član
Prispevkov: 18
Pridružen: 19 Avg 2012 17:28

Re: Izbira plaščev spredaj&zadaj

Odgovor Napisal/-a poldy.nowax »

Vozim nekaj podobnega (XC, po gozdu, pač lokalni hribčki in dolince) oz. sem za 23 mm obroče tudi iskal nekaj bolj grobega.

Glede na moje potrebe sem vzel Nobby Nic performance (budget varianta) v širini 2.35. Zadovoljen. Tudi po asfaltu/ v hrib gre solidno. Vozim na cca 1,8 bar (tubeless).

Imam pa občutek, da je za 2.35 precej ozka v primerjavi s kakimi maxxis ipd.

Po moje ti bo Hans pregrob + guma je zaradi tega najbrž malce težja.
Odgovori